Lisa Stenlund

Kata beach

Kategori: Thailand2012

Befinner oss just nu på ett motel på kata beach. Ätit gott och shoppat julklappar. Gustav fick även träffa sin första elefant och fick även en puss av den:)

Sol

Lever å mår bra

Kategori: Thailand2012

Landat i Phuket på kamala beach på ett super fint hotell vi har fått veta att solen skiner imorn:) så äntligen kanske vi får den resa vi hoppats på trots allt

Haloj

Tillbaka i Phuket efter vad som känns som tusen regniga dagar på östkusten. känns som att vi har haft en massa otur på denna resa och idag fortsatte oturen. Efter att först stigit upp 06.15 för att fått ta färjan som vi fått veta skulle gå 07.30. Ut å traska i regnet i 15 minuter för att ta sig till piren, å vad händer då vi kommer fram? Jo vi får veta att färjan gick 07.00 alltså 10 minuter innan vi kom fram och nästa färja inte förrän klockan10.00. Super glada och blöta fick vi glatt vänta i 3 timmar. Då vi sedan åkt minibuss i 4 timmar och äntligen började närma oss Phuket så händer kanske det mest otroliga.
Vi märker att vår busschaufför kör lite väl snabbt och nära bilen framan gör och man hinner bli orolig men han gör en tvär nit, å man hinner tänka Yes vi klarade oss. Sen smäll det. Glad att vi å de andra passagerarna klarade sig efter att blivit påkörda av en buss bakifrån.

Solen skiner:)

Kategori: Thailand2012

Drar oss mot patong beach

Första kvällen

Hemma efter middag å lite äventyr i patong:) 2 tallrikar med mat på lite finare restaurang, badshorts, klänning, en dunk med vatten och drickes yoghurts fick vi för 140kr. Första dagen lyckad och avklarad. Trötta efter flyget så nu lägger vi oss och hoppas på sol imorn.

Framme i patong

Kategori: Thailand2012

Efter en lång flygresa och en lång minibuss tur sitter vi äntligen på hotellet:) hotellet är ingen höjdare så tur vi bara bor här ikväll å imorn sedan åker vi vidare mot koh samui

Bye

Snart på planet som tar oss till värmen och älskade Thailand:) hann heja på Elin å emma som just landat i Sverige bruna å fina:) nu längtar jag tills vi är framme:)

Middag på Arlanda innan vi lyfter

Hejdå Skellefteå

ÄNTLIGEN

det kommer vara så bra

Kategori: Thailand2012

ser fram emot allt. 2 ynka dagar kvar sedan åker vi.

TISDAG

Kategori:

Haft en sköndag i lägenheten. Inte gjort speciellt mycket men dessa dagar behöver man ibland. Snart ska jag ut å löpa med några av bff brudarna.

nyårs

köpte mig en nyårs klänning idag. bra att vara i tid.
själv lite förvånad att klänningen föll mig i smaken. brukar inte vilja glittra men..

Kom igen nu SAS

Sista timmarna

Gör nu mina sista timmar i burträsk. Sedan kommer jag inte återse min fina by på mer än en månad:) 19.00 går bussen till stan och efter några dagar i skeå åker vi:)

Nytt från avera

säng dags

bara att hoppa isäng då man börjar jobba 07.00 imorn.
sedan blir det 3000m. trevligt mycket trevligt.

då var det helg igen

Kategori:

efter en vanligt vecka med 2 skoldagar tar jag nu helg ännu en gång. en vecka kvar till solen och bara 2 skolarbeten kvar att skicka in.

och på måndag drar vi igång igen

Påväg till staden igen

Kategori:

Åker buss mot Skellefteå , äntligen påväg hem ifrån ett annat hem. Lägenheten börjar mer å mer vara att komma hem på riktigt. Hem till sig själv å pojken jag tycker om.

låt tiden gå fort

resfebern har börjat hälsa på.
längtar så sjukt mycket!!!

Känns fantastiskt

Goa tider

kunde den populära posén redan då

puta
med läpparna så mycket du kan så blir de nog bra

Redan då var man expert på den populära posen

helg

känner att jag hela tiden har så mycket som måste göras och dagarna till thai blir bara mindre och mindre.
igår missade jag min vaccin spruta så bara boka ny tid.
måste skriva klart samhällsuppgiften och geografin på dessa 12dagar och sedan säga hejdå till gymnasiet och Anderstorp.
har mitt städjobb som behöver göras
skulle egentligen behöva löpa en sväng

Tung dag

Kategori: 0

Gussen hade så problem med öronen inatt att det blev akuten. 03.00 var vi hemma i säng igen å de känner man idag. Iväg mot school

Duktigt

Kategori: Thailand2012

Varit ute och sprungit med julia och Alice. Blev ett riktigt hårt pass så nu tankar jag med en liten proteindrink och laddar batterierna inför tabata 11.15 imorgon

Projektarbete

Några minuter till och sedan är man kanske klar

Byebye

Kategori: Thailand2012

Har skjutsat iväg dessa två till flygplatsen imorse där dom sedan flyger vidare till thai i 17dagar, sedan ses vi på Arlanda då jag och Gustav påbörjar våran resa:)

17dagar